ایران یک‌پنجم پهپاد‌های «ریپر» آمریکا را نابود کرد

عصر ایران جمعه 01 خرداد 1405 - 11:11
این تعداد شامل جنگنده‌ها، هواپیما‌های سوخت‌رسان، سکو‌های شناسایی و همچنین هواپیما‌های «ریپر» است.

وبگاه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که ایران از آغاز جنگ ۴۰ روزه موفق به نابودی بیش از ۲۴ فروند پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو-۹ ریپر» شده که خسارتی بی‌سابقه حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، پهپاد‌های منهدم‌شده، حدود ۲۰ درصد از کل موجودی این نوع پرنده‌های بدون سرنشین وزارت جنگ آمریکا را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کنگره آمریکا، واشنگتن مجموعاً حدود ۴۲ فروند هواگرد به ارزش تقریبی ۲.۶ میلیارد دلار (دو میلیارد و ششصد میلیون دلار) را از دست داده یا آسیب دیده است.

این تعداد شامل جنگنده‌ها، هواپیما‌های سوخت‌رسان، سکو‌های شناسایی و همچنین هواپیما‌های «ریپر» است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.