آب سد بوستان برای نجات مزارع گلستان رهاسازی می‌شود

خبرگزاری مهر جمعه 01 خرداد 1405 - 23:56
شرکت آب منطقه‌ای گلستان از آغاز رهاسازی و پمپاژ آب سد بوستان از صبح شنبه دوم خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد: به منظور تأمین بخشی از نیاز آبی اراضی کشاورزی محدوده پایاب و شبکه سد بوستان، رهاسازی و پمپاژ آب این سد از ساعت ۹ صبح روز شنبه دوم خردادماه ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی این شرکت، آب رهاسازی‌شده در این مرحله صرفاً برای تأمین نیازهای آبی مجاز اراضی کشاورزی در محدوده شبکه آبیاری سد بوستان اختصاص یافته و هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر ممنوع است.

در همین راستا، از عموم مردم، به‌ویژه کشاورزان و ساکنان حاشیه گرگانرود، مسیر کانال‌ها و محدوده پایاب سد خواسته شده از نزدیک شدن به حریم مجاری و تأسیسات آبی خودداری کنند.

طبق مصوبه کارگروه توزیع آب سد، حجم رهاسازی در این مرحله حداکثر ۵۰۰ هزار مترمکعب با دبی دو مترمکعب بر ثانیه خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.