مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برخی گمانهزنیها پیرامون حذف مدارس نمونه دولتی و کاهش تنوع مدارس اظهار داد: موضوع «ساماندهی و کاهش تنوع مدارس» در چارچوب احکام برنامه ششم و هفتم توسعه در دستور کار آموزشوپرورش قرار دارد و پیشنهادهای مربوط به آن هماکنون در شورای عالی آموزشوپرورش در حال بررسی است.
وی تأکید کرد: هرگونه تصمیم نهایی در این زمینه پس از جمعبندی در شورای عالی آموزشوپرورش از سوی دبیرخانه شورا اطلاعرسانی خواهد شد.
آذرکیش در پاسخ به پرسشی درباره حذف مدارس نمونه دولتی گفت: آنچه تاکنون در دستور کار قرار گرفته، بیشتر مربوط به ساماندهی برخی مدارس و بازنگری در شیوهنامههاست و درخصوص مدارس نمونه دولتی نیز موضوع در چارچوب مقررات و ضوابط در حال پیگیری است.
وی همچنین با اشاره به ابلاغیه اخیر درباره مدارس هیئت امنایی اظهار کرد: متن ابلاغیهای که از سوی مسئولان مربوطه صادر شده، ناظر بر بازنگری شیوهنامه اداره مدارس است و مقرر شده تمامی مدارس دولتی کشور بتوانند از ظرفیت آییننامه اداره مدرسه به شیوه هیئت امنایی، مشارکت خانوادهها، نهادهای محلی، اجتماعی و سایر دستگاهها استفاده کنند.
آذرکیش افزود: شورای عالی آموزشوپرورش به صورت مستمر روند بررسیها را اطلاعرسانی خواهد کرد و در صورت نهایی شدن تصمیمات، جزئیات آن اعلام میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامههای آموزشوپرورش برای پایان سال تحصیلی و آغاز سال جدید گفت: در حال حاضر تمرکز وزارت آموزشوپرورش بر اجرای دقیق «پروژه مهر» در استانهاست و کارگروههای هشتگانهای برای این موضوع فعال شدهاند که یکی از مهمترین آنها، کارگروه کیفیتبخشی و ثبتنام است.
انتهای پیام/