حضور ملی پوشان در لیگ کشتی ممنوع شد!

مشرق نیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 11:05
لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال ۱۴۰۵ جام یادگار امام (ره) از نیمه اول شهریورماه آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، در حالی که برنامه همه مسابقات آسیایی و جهانی تیم های ملی کشتی ایران در سال ۲۰۲۶ مشخص شده، سازمان لیگ فدراسیون کشتی هم توانست تقویم خود را در سال جاری نهایی کند.

مهلت ثبت نام برای حضور باشگاهها در لیگ برتر ۱۵ تا ۳۰ تیرماه اعلام شده و قرعه کشی این مسابقات نیز در دهه دوم مردادماه برگزار می شود. جالب اینکه برخلاف سال گذشته فدراسیون کشتی اعلام کرده لیگ برتر از اول شهریورماه استارت می خورد و قبل از مسابقات جهانی هم برگزار خواهد شد.

در بخشی از آیین نامه لیگ برتر کشتی آمده کشتی گیرانی که به دلیل ضرورت حضور در مسابقات بازیهای آسیایی و جهانی در اختیار تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور می باشند، صرفا با مجوز کادر فنی تیم های ملی ذیربط، اجازه حضور در رقابت های لیگ را خواهند داشت. عدم حضور کشتی گیران مذکور، مانع از اجرای برنامه اعلامی لیگ کشتی کشور نخواهد شد. تیم های باشگاهی شرکت کننده باید در برنامه ریزی خود جهت جذب کشتی گیران واجد شرایط به گونه ای عمل نمایند که در صورت محدود شدن امکان استفاده از کشتی گیران مورد نظر کادر فنی تیم های ملی، امکان حضور در مسابقات مربوطه و اجرای تقویم برگزاری مسابقات را داشته باشند.

و در بخش دیگری هم صراحتا آمده است: "کشتی گیران ملی پوش مسابقات بازیهای آسیایی (ناگویا) و همچنین جهانی بزرگسالان ۲۰۲۶ اجازه حضور در مسابقات لیگ را پیش از برگزاری مسابقات یاد شده نخواهند داشت."

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.