بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت مداخلات غیرقانونی علیه کوبا

خبرآنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 13:55
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دخالت‌های مستمر هیات حاکمه آمریکا در امور داخلی کوبا، تحریم‌های غیر قانونی، اقدامات تحریک‌آمیز و فشارهای سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه وزارت امور خارجه آمده‌است: تحریم‌های اقتصادی و تجاری آمریکا علیه کوبا که از سال ۱۹۶۰ متعاقب انقلاب مردم کوبا اعمال شده و ادامه یافته است، تعرض به حاکمیت ملی این کشور و اصول بنیادین منشور ملل متحد، به‌ویژه اصل احترام به حق تعیین سرنوشت ملت‌ها بوده و موجب نقض فاحش حقوق انسانی مردم کوبا و آسیب‌های گسترده اقتصادی علیه این کشور شده است.

تحریم‌های غیرقانونی و ضد بشری آمریکا علیه کوبا طی ۶۶ سال گذشته - که طولانی‌ترین تحریم‌ علیه یک کشور به شمار می‌آید - به دلیل آثار و پیامدهای گسترده بر حقوق بشر مردم کوبا، جنایت علیه بشریت است و هیات حاکمه آمریکا باید به‌خاطر ارتکاب این جنایات مورد مواخذه قرار گیرد. اقدام هیات حاکمه آمریکا در ماه های اخیر در تشدید تحریم‌ها و اعمال محاصره دریایی علیه کوبا، همراه با ادعاهای تحریک‌آمیز و بی‌اساس علیه این کشور، که با هدف آشکار ارعاب و باج‌گیری از دولت کوبا صورت می‌گیرد نمونه دیگری از قانون‌شکنی و قلدری آمریکا است که باید توسط همه دولت‌ها و سازمان ملل متحد محکوم شود.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید