رکوردشکنی قیمت بنزین در آمریکا؛ چشم‌انداز تداوم بحران انرژی

خبرگزاری مهر شنبه 02 خرداد 1405 - 13:56
به‌دنبال تداوم تنش‌های منطقه‌ای و انسداد تنگه هرمز، پیش‌بینی می‌شود بهای بنزین در بسیاری از ایالت‌های آمریکا به بالاترین سطح تاریخی خود برسد.

به گزارش خبرنگار مهر در پی رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت بنزین در آمریکا از زمان آغاز تنش‌های نظامی علیه ایران، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در تعطیلات پیش‌رو (آخرین دوشنبه ماه مه)، بهای سوخت در بسیاری از ایالت‌ها رکورد جدیدی را ثبت کند.

بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته، ایالت‌هایی از جمله آلاسکا، کلرادو، هاوایی، کنتاکی، میشیگان، مینه‌سوتا، میزوری، مونتانا، نبراسکا، نیومکزیکو، اوهایو، اورگن، داکوتای جنوبی، واشنگتن، ویرجینیای غربی و وایومینگ شاهد عبور قیمت‌ها از اوج تاریخی سال ۲۰۲۲ خواهند بود.

کارشناسان معتقدند با تداوم ناامنی‌ها در خاورمیانه و تداوم انسداد تنگه هرمز، قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین سطح در تاریخ این کشور خواهد رسید. با توجه به اقدامات نظامی و متجاوزانه اخیر در منطقه، چشم‌انداز روشنی برای بازگشت وضعیت این آبراه استراتژیک به شرایط پیش از آغاز درگیری‌ها در کوتاه‌مدت وجود ندارد و تداوم این وضعیت، فشار بر بازار انرژی آمریکا را دوچندان کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.