چرا نتانیاهو سفر محرمانه‌اش به امارات را فاش کرد؟

همشهری آنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 14:02
نتانیاهو که در داخل اراضی اشغالی با فشارهای سیاسی و قضایی روبه‌روست با این افشاگری تلاش کرد تا خود را رهبری موفق نشان دهد.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته با علنی کردن سفرش به ابوظبی در بحبوحه جنگ (رمضان) اماراتی‌ها را میان دو گزینه دشوار قرار داد: از یک سو شرمندگی و فشار داخلی، و از سوی دیگر هزینه‌های منطقه‌ای روابطشان با صهیونیست‌ها.
تارنمای میدل ایست آی نوشته: نتانیاهو عمداً این دیدار را علنی کرد تا نشان دهد تل‌آویو در جهان عرب متحدانی دارد و روابطش با امارات باوجود جنایاتی که این رژیم در غزه مرتکب شده پابرجاست.
این افشاگری بیشتر به نفع نتانیاهو بود، چون او در داخل اراضی اشغالی با فشارهای سیاسی و قضایی روبه‌روست و نیاز دارد خود را یک رهبر موفق نشان دهد. اما برای امارات، علنی شدن چنین رابطه‌ای دردسرساز است.

ابوظبی نمی‌خواهد در افکار عمومی جهان عرب به‌عنوان متحد نزدیک رژیم صهیونیستی در زمان جنگ شناخته شود، چون این موضوع وجهه سیاسی و اقتصادی ان را عمیقا خدشه‌دار کرده و پای این کشور را به درگیری‌های منطقه‌ای و تنش مستقیم با ایران کشانده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.