آمریکا هیچ کدام از خواسته‌های ما را نپذیرفته است | ایران در چه مواردی مذاکره نمی کند؟

همشهری آنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 14:43
یک منبع ایرانی به العربیه گفت که خواسته‌های تهران در پیام‌های رد و بدل شده تا این لحظه مورد پذیرش آمریکا قرار نگرفته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک «منبع ایرانی» به شبکه العربیه گفت: چیزی که تهران می‌خواهد توافق بر سر اصولی است که چگونگی پایان جنگ را مشخص کند.

العربیه به نقل از این منبع ایرانی افزود: درباره مسائل مورد اختلاف جز پرونده موشکی مذاکره می‌کنیم.

او همچنین گفت: هرچه تاکنون مطرح کرده‌ایم مورد قبول ایالات متحده قرار نگرفته است.

از سوی دیگر اسکای نیوز عربی نیز به نقل از آن‌چه «منابع آگاه» توصیف کرد، مدعی شد که پاکستان توانسته گره پرونده هسته‌ای ایران را در مذاکرات دشوار میان تهران و واشنگتن برطرف کند.

این منابع توضیح دادند که موضوعاتی که تاکنون میان آمریکا و ایران حل‌وفصل نشده، شامل توقف جنگ در لبنان، پایان دادن به محاصره آمریکاییِ بنادر ایران و خروج تجمعات و استقرارهای نظامی از منطقه است؛ مسائلی که ایران آن‌ها را شرط بازگشایی تنگه هرمز و ورود به دور جدیدی از مذاکرات در بازه زمانی ۳۰ روزه می‌داند.

به گفته این منابع، تهران همچنین خواستار افزایش میزان آزادسازی دارایی‌های مالی مسدودشده خود به سطحی بالاتر از پیشنهاد فعلی، یعنی ۲۵ درصد، شده است.

همزمان با این اخبار «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان نیز از روز گذشته در تهران به سر می‌برد.

در این میان بعدازظهر امروز نیز العربیه به نقل از منابع مطلع خبر داد که یک هیأت فنی-حقوقی طبق درخواست «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان و برای کمک به او راهی تهران شده‌اند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.