محموله استارلینک در مرز توقیف شد

الف شنبه 02 خرداد 1405 - 15:27
در زمان جنگ تحمیلی رمضان و حتی حالا در دوران آتش‌بس، عده‌ای عنصر خودفروخته به دشمن درصدد جاسوسی و ارسال اطلاعات به دشمن بوده و هستند؛ پلیس امروز از کشف محموله‌ ماهواره‌های جاسازی شده خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، مرزبانان مستقر در یکی از مرزها با اشراف و رصد اطلاعاتی به یک دستگاه خودرو مظنون شده و در بررسی بار خودرو، تعداد ۴۴ دستگاه ماهواره استارلینک به همراه متعلقات مربوطه را کشف و ضبط کردند؛ این خبر را فرمانده مرزبانی فراجا سردار علی‌اکبر جاویدان می‌گوید.
 
چندی پیش ۴۶ نفر از عوامل شبکه‌ای فروش استارلینک در ۱۹ استان شناسایی شده و ۱۳۹ دستگاه استارلینک و روتر از آنها کشف و ضبط شد.
 
در این پرونده کارشناسان ارزش ريالی ماهواره‌های کشف شده را ۲۱۱ ميليارد ريال برآورد کرده‌اند؛ سردار جاویدان با اعلام اینکه این دستگاه‌ها با هدف اقدامات ضد امنیتی در کشور توسط عناصر مزدور تهیه شده بود از دستگیری یک متهم، توقیف خودرو و تلاش اطلاعاتی برای شناسايی و دستگيری سایر عوامل اين پرونده خبر می‌دهد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.