تماس تلفنی امیر قطر با ترامپ درباره بحران منطقه‌ای

همشهری آنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 15:53
در شرایطی که تحولات امنیتی منطقه و نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌ها همچنان در کانون توجه بازیگران بین‌المللی قرار دارد، امیر قطر و رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت تقویت مسیرهای دیپلماتیک، حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه و حفظ امنیت مسیرهای راهبردی تأکید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه «الخلیج آنلاین» نوشت: دیوان امیری قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آخرین تحولات منطقه‌ای و تلاش‌های جاری برای کاهش تنش‌ها را بررسی کرد.

در این تماس، دو طرف تازه‌ترین تحولات منطقه، به‌ویژه ابتکارها و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تثبیت آتش‌بس و کاهش سطح تنش‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

در این میان، حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری پاکستان به‌عنوان یکی از محورهای اصلی رایزنی‌ها مطرح شد؛ تلاش‌هایی که با هدف جلوگیری از تشدید بحران و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی دنبال می‌شود.

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی، بر اهمیت تداوم مسیرهای گفت‌وگو برای رسیدگی به مسائل و بحران‌های جاری تأکید شد. دو طرف حفظ امنیت کشتیرانی دریایی، تأمین امنیت گذرگاه‌های راهبردی و تضمین تداوم و روانی زنجیره‌های جهانی تأمین و انرژی را از جمله اولویت‌های مهم در شرایط کنونی ارزیابی کردند.

این تماس در حالی انجام شده است که در پی اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نگرانی‌ها نسبت به تأثیر تحولات امنیتی منطقه بر مسیرهای انرژی و تجارت جهانی افزایش یافته و کشورهای مختلف در تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش‌ها هستند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.