تصمیم قطعی دولت برای پایتخت نشینان/ آب در تهران جیره بندی می شود؟

اقتصادنیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 17:10
اقتصادنیوز: مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران اعلام کرد که جیره بندی آب در کلانشهر تهران در دستور کار نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با بیان اینکه جیره بندی آب در کلانشهر تهران در دستور کار وزارتخانه نیست گفت: با توجه به شرایط موجود، صرفه جویی و نصب کاهنده و پمپ واجب است.

حسین اکبریان گفت: خوشبختانه شاهد بارش های مناسبی بودیم اما همچنان این بارش ها مطلوب ما نیست و مردم باید صرفه جویی داشته باشند که یکی از مصادیق مهم می توان به کاهش زمان استحمام، نصب سایه بان بر روی کولرها و پرهیز از استفاده غیرمتعارف همچون شستشوی خودرو با آب شرب اشاره کرد.

ایرنا نوشت: وی افزود: سال گذشته مردم شهر تهران با صرفه جویی مناسب موفق شدند ۲۵ لیتر سرانه مصرف آب را کاهش دهند که این اقدام باید امسال به ویژه در فصل گرم سال نیز تداوم پیدا کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی پویش «شهروند مروج» در این منطقه شمالی پایتخت گفت: شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ درخواست نصب تجهیزات کاهنده مصرف را ثبت کنند، این تجهیزات بدون کاهش کیفیت دسترسی به آب بیش از ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند.

وی در ادامه از انجام تبادل همکاری میان شهرداری منطقه یک و سازمان آب و فاضلاب خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه مقرر شد ساختمان های شهرداری منطقه یک را به تجهیزات کاهنده مصرف مجهز کنیم که می تواند در کاهش مصرف آب تاثیر بسزایی داشته باشد.

اکبریان تاکید کرد: صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است امیدواریم این همکاری مشترک به الگویی موفق در سطح شهر تهران تبدیل شود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید