واکنش مارکو روبیو به تفاهم ایران و آمریکا

نامه نیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 18:44
روبیو گفت: ایران باید اورانیوم غنی‌ شده خود را بدهد/ تنگه هرمز باید بدون عوارض باز باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مارکو روبیو گفت: ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. آنها باید اورانیوم غنی‌شده خود را بدهند.

رویترز گزارش داد، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا مدعی احتمال توافق برای پایان دادن به جنگ علیه ایران و درگیری‌ها در خاورمیانه شد.

مارکو روبیو، امروز شنبه در دهلی نو به خبرنگاران گفت: این احتمال وجود دارد که امروز، فردا یا چند روز دیگر، ما حرفی برای گفتن داشته باشیم.

روبیو در ادامه تناقض‌گویی‌های خود، مدعی شد: ممکن است امروز خبرهایی (درباره ایران) منتشر شود. ممکن است نشود. من امیدوارم منتشر شود. هنوز مطمئن نیستم. پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

وی افزود: همین الان که با شما صحبت می‌کنم، کارهایی در حال انجام است. این احتمال وجود دارد که شاید امروز، فردا، شاید چند روز دیگر حرفی برای گفتن داشته باشیم، اما این مساله باید به هر نحوی حل شود. 

وزیر خارجه آمریکا با تکرار مواضع متناقض واشنگتن مدعی شد: ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. تنگه هرمز باید بدون عوارض باز باشد. آنها باید اورانیوم غنی‌شده خود را بدهند. ما باید به موضوع غنی‌سازی بپردازیم. ترجیح رئیس‌جمهور این است که به شیوه‌ای دیپلماتیک با آن برخورد شود. این چیزی است که ما در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.