پیام عراقچی به دبیرکل حزب‌الله لبنان چه بود؟

افکار نیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 19:35
سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در پیامی به شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که جمهوری اسلامی تا آخرین لحظه از حمایت جنبش‌های مطالبه‌گر حق و آزادی دست نخواهد کشید و حزب‌الله مقاوم و پیروز در رأس این جنبش‌هاست.

شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله پیامی از سوی سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دریافت کرد که در آن بر نکات ذیل تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران تا آخرین لحظه از حمایت از جنبش‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه، در رأس آن‌ها حزب‌اللهِ مقاوم و پیروز، هرگز دست نخواهد کشید. این عهد ما با امام شهیدمان، حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای (رضوان‌الله‌علیه) است.

از نخستین لحظاتی که برخی کشورهای منطقه با هدف کاهش تنش میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در نقش میانجی وارد عمل شدند، ایران بر پیوندخوردن هرگونه توافق با برقراری آتش‌بس در لبنان تأکید کرد.

این موضوع مهم تا امروز همچنان اصلی تردیدناپذیر بوده و از مطالبات بحق دولت جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ما به شمار می‌رود و همچنان نیز باقی خواهد ماند.

در آخرین پیشنهادی که جمهوری اسلامی ایران از طریق میانجی پاکستانی با هدف پایان دادن دائمی و پایدار به جنگ ارائه کرد، بر ضرورت شمول لبنان در آتش‌بس تأکید شد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.