بانک مرکزی جایگزین سازمان اموال تملیکی در تعیین تکلیف طلای قاچاق شد

اقتصادنیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 21:07
اقتصادنیوز: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ابلاغ بخشنامه‌ای مسئول تعیین تکلیف مسکوکات طلا، نقره و شمش طلای مکشوفه را بانک مرکزی به جای سازمان اموال تملیکی اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و احسان عسکری معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی که هر دو از اعضای این ستاد هستند، مصوبه اخیر این ستاد مبنی بر اصلاح دستورالعمل ماده ۳ آیین نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تحویل مسکوکات طلا، نقره، شمش طلا و جواهرات مکشوفه به بانک مرکزی را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل سازمان اموال تملیکی پس از قطعیت رأی صادره در خصوص تحویل کالاهای مکشوفه شامل مسکوکات طلا، نقره، شمش طلا و جواهرات طی صورت جلسه‌ای بر اساس قوانین و مقررات مربوطه به همراه قبض انبار سازمان تملیکی با توصیف مشخصات ظاهری کالاهای مکشوفه گران‌بها از جمله تعداد و ارزش آنها به بانک مرکزی تحویل می‌دهد.

مسئولیت تعیین تکلیف کالاهای تحویلی به بانک مرکزی بر اساس قوانین مقات جاری کشور با این بانک است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.