مسئول امنیتی سابق اسرائیلی: ایران پیروز این جنگ است

خبرگزاری تسنیم شنبه 02 خرداد 1405 - 23:35
یک مسئول سابق امنیتی اسرائیل اعتراف کرد که ایران در این جنگ پیروز شد و این پیروزی کاملا واضح و شفاف است.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، گیورا آیلند رئیس سابق شورای امنیت اسرائیل که در یکی از برنامه‌های کانال 12 تلویزیون اسرائیل حضور داشت، اعتراف کرد که ایران در جنگ پیروز شده است، این پیروزی کاملا واضح و شفاف است.

وی در این گفتگو به مجری گفت: اوضاع در ارتباط با نتایج این جنگ کاملا واضح و شفاف است، ایرانی‌ها می‌توانند به شکل قابل توجهی از نتایج این جنگ ابراز رضایت کنند.

آیلند تاکید کرد: ایالات متحده امروز در تنگنای شدیدی قرار دارد و در نتیجه اسرائیل هم در تنگنای بزرگتری قرار گرفته است.

این ژنرال سابق ارتش اسرائیل تاکید کرد که نظام ایران همچنان با ثبات بوده و تاب آوری و قدرت بسیار زیادی را در جنگ از خود نشان داده است، امروز این تهران است که پیام‌های قدرت را برای ایالات متحده و متحدانش ارسال می‌کند.

آیلند به گزینه‌های سیاسی پرداخت و خاطرنشان کرد که آنچه در حال حاضر مورد بحث است «نوعی آتش‌بس» است.

او توضیح داد که «بهترین سناریو برای واشنگتن بازگشت به ترتیباتی است که قبل از جنگ در تنگه هرمز وجود داشت، بدون اینکه هیچ امتیاز اضافی به ایران داده شود، و ایالات متحده به سمت لغو تحریم‌ها حرکت کند».

آیلاند همچنین افزود که مرحله اولیه مذاکرات به موضوع هسته‌ای نمی‌پردازد، بلکه «توقف خصومت‌ها» خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.