تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: پس از خروج ایالات متحده از برجام و خودداری کشورهای اروپایی از انجام تعهدات خود در برجام، ایران برای اینکه ابزار فشار و چانه زنی بیشتر داشته باشد غنی سازی اورانیوم خود را تا 60% افزایش داد. در چانه زنی های قبلی این اورانیوم به نوعی حیثیتی به حساب می آمد و چون دست آورد جوانان و دانشمندان ایرانی بود ایران بر حفظ آن اصرار می ورزید اما پس از دو جنگی که آمریکا و اسراییل بر علیه ایران راه انداختند این اورانیوم به یک ابزار برای حفظ موجودیت ایران تبدیل شده چرا که تهدید به حمله اتمی و غیر متعارف توسط ترامپ و نتانیاهو به صورت مکرر انجام شده و بسیاری باور دارند تنها مانع جلوی حمله اتمی به ایران وجود این اورانیوم می باشد چرا که طرف مقابل دلواپس است در صورت استفاده از تسلیحات هسته ای ایران هم به سمت ساخت آن برود./Sputnik
منبع خبر "
خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.