بهره وری کارمندان دولت با دورکاری در دوره جنگ افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 03 خرداد 1405 - 10:05
رییس سازمان ملی بهره وری گفت: در دوره جنگ تحمیلی سوم با وجود دورکاری کارمندان، بهره وری دولت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر اولیا رییس سازمان ملی بهره وری کشور در نشستی که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، گفت: روز ملی بهره وری در اول خرداد ماه و همچنین هفته بهره وری که در آن قرار داریم، فرصت مناسبی است که سازمان تخصصی بهره وری مباحث خود با جامعه را به صورت رسانه ای مطرح کند.
وی افزود، رویکرد سازمان به بهره وری یک رویکرد اکو سیستمی است، مجموعه ای از بازیگران در این سیستم نقش دارند.
اولیا گفت: مدل مفهومی طراحی شده در سازمان ملی بهره وری آسیایی مبنای کار سازمان ملی بهره وری است. در این مدل نیروی انسانی، بازار کالا، شرایط نهادی کشور، نظام مالی و نوآوری در حوزه بهره وری ایفای نقش می‌کنند. یکی از این عوامل سرمایه اجتماعی است، هر چه قدر همبستگی مردم با حاکمیت افزایش پیدا کند منجر به افزایش بهره وری و تاب آوری کشور خواهد شد.
رییس سازمان ملی بهره وری با اشاره به تکالیف بهره وری در برنامه هفتم توسعه گفت: سنجش بهره وری کارکنان دولت، عملکرد شرکت‌های دولتی، سنجش خدمات دولتی در کنار برنامه ارتقای بهره وری طبق تکالیف قانونی برنامه هفتم در دستور کار قرار دارد. هم اکنون یک نسخه برنامه استانی در حال تدوین است و سازمان بهر وری در این حوزه صرفا نقش نظارتی ایفا می‌کند.
آیین نامه تسهیم منافع حاصل بهره وری در دست تصویب شورای عالی بهره وری به ریاست معاون اول رییس جمهور است که می‌تواند منجر به افزایش انگیزه شرکت‌های دانش بنیان شود. بر این اساس اگر بهره وری یک سازمان افزایش یافت منافع حاصل شده در اختیار مجموعه هایی که در این حوزه نقش آفرینی کردند قرار خواهد گرفت. یکی از موضوعات مرتبط با این حوزه مصرف انرژی است.
اولیا با اشاره به اینکه اصلاح رویکردها ، رویه ها و روش حکمرانی در دولت ضروری است، گفت: تا کنون چند گزارش سیاستی در این حوزه آماده شده است. به عنوان مثال می‌توان به تحلیل تجربیات دوران جنگ و سیاست‌های پیام جنگ اشاره کرد.
وی افزود، تمام اقدامات دستگاه‌های دولتی در حوزه اقدامات و رویکردها جمع آوری و تجزیه و تحلیل  شد، در این حوزه مشخص شد یک فرصت برای اصلاح روشهای حکمرانی ایجاد شده است. نتایج نشان داد در این مدت جنگ تحمیلی سوم  با وجود دورکاری کارمندان بخش مهمی از کارکنان، بهره وری دولت افزایش یافته است. براین اساس حذف سازمان‌های اضافی و ساده سازی فرآیندها و اصلاح نظام بودجه ریزی دولت منجر به تحقق مفهوم بهره وری می‌شود.
انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.