آغاز آیین سنتی عزاداری «مسلمیه» در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 03 خرداد 1405 - 10:17
نخستین شب از آیین سنتی عزاداری «ایام مسلمیه» به مناسبت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، آیین سنتی «مسلمیه» که قدمتی نزدیک به 80 سال دارد، همه‌ ساله در آستانه شهادت سفیر امام حسین(ع) با حضور هیئت‌های مذهبی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برپا می‌شود.

در نخستین شب از این مراسم که مصادف با شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) بود، دسته‌های عزاداری با تشکیل دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، مسیر خود را از امامزاده عبدالله(ع) آغاز کرده و با حرکت به سمت آستان مقدس سیدالکریم(ع)، در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سوگواری پرداختند.

.

این آیین سنتی تا سه شب ادامه خواهد داشت، هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور خیل عظیم دوستداران اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود و هیئت‌های مختلف مذهبی با حضور در حرم مطهر، آیین‌های دیرین عزاداری را در رثای سفیر دشت کربلا به جا می‌آورند.

گفتنی است، آیین مسلمیه از معتبرترین و کهن‌ترین مناسک عزاداری در شهر ری محسوب می‌شود که هر ساله با شکوه خاصی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

اخبار شهر ری , اخبار شهر ری , اخبار شهر ری , اخبار شهر ری , اخبار شهر ری ,

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.