سیاست‌های ترامپ، کنترل هرمز را به ایران داد!

افکار نیوز یکشنبه 03 خرداد 1405 - 11:15
یک مقام پیشین دولت آمریکا با انتقاد از سیاست های دولت کنونی این کشور، اعلام کرد جنگ علیه ایران موجب شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل تنگه هرمز را به دست بگیرد.

 «بن رودز» قائم‌مقام مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ایکس نوشت: عملیات خشم حماسی هیچ دستاوردی نداشت جز اینکه سپاه پاسداران را مسئول تنگه هرمز کرد.

 این اولین بار نیست که یک مقام آمریکایی، جنگ علیه ایران را یک شکست راهبردی برای واشنگتن ارزیابی می کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این جنگ، یک باخت بزرگ برای آمریکا و یک برد بزرگ راهبردی برای ایران در حوزه ژئوپلیتیک است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی، روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) با تجاوز به خاک ایران به ناامن شدن تنگه هرمز برای عبورومرور کشتی ها دامن زدند.

 جنگ در منطقه غرب آسیا و محدود شدن عبور نفتکش ها از تنگه هرمز به بحران انرژی در جهان دامن زده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.