کهورک زاهدان گرم‌ترین نقطه کشور شد

فرارو یکشنبه 03 خرداد 1405 - 12:25
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه هواشناسی کهورک با ثبت دمای ۴۶ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقطه کشور شناخته شد.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: روند افزایش تدریجی دما همچنان در پهنه جغرافیایی این استان تداوم دارد. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وضعیت دمایی سیستان و بلوچستان در شبانه‌روز گذشته اظهار کرد: علاوه بر ایستگاه کهورک، ۱۸ ایستگاه هواشناسی دیگر در سطح این استان نیز دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند. 

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در تشریح وضعیت سایر مناطق، ادامه داد: پس از کهورک، ایستگاه دلگان با دمای ۴۵ درجه و ایستگاه‌های بمپور، میرجاوه و ایرانشهر با دمای ۴۴ درجه سلسیوس، گرم‌ترین نقاط این استان بوده‌اند. 

به گفته وی، همچنین شهر زاهدان نیز با ثبت دمای ۳۸ درجه سلسیوس در گرم‌ترین ساعات روز، افزایش یک‌درجه‌ای دما را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است. 

حیدری با تأکید بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و افزایش محسوس دما، از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود با مدیریت مصرف برق، به‌ویژه در ساعات پیک، و تنظیم دمای بهینه وسایل سرمایشی، مجموعه برق سیستان و بلوچستان را در پایداری شبکه توزیع و عبور از این شرایط همراهی کنند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.