ادعای العربیه درباره دور بعدی مذاکرات / تفاهم‌نامه بدون نیاز به حضور طرف‌ها با نام «اعلامیه اسلام‌آباد» منتشر خواهد شد

خبرآنلاین یکشنبه 03 خرداد 1405 - 13:51
العربیه مدعی شد که دور بعدی مذاکرات بین آمریکا و ایران ممکن است در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین، العربیه در گزارشی ادعاهای جدیدی را در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا مطرح کرد.

به نوشته العربیه توافق اولیه و احتمالی میان واشینگتن و تهران تحت عنوان رسمی «اعلامیه اسلام‌آباد» نام‌گذاری خواهد شد.

​این منابع تصریح کردند که توافق اولیه در واقع یک «یادداشت تفاهم» است و پس از امضای آن، روند گفت‌وگوها و مذاکرات بر سر پرونده‌ها و مسائل نهایی آغاز خواهد شد.

همچنین مقرر شده است کشور پاکستان وظیفه اعلام رسمی این یادداشت تفاهم را بر عهده بگیرد و برای این اقدام، نیازی به حضور فیزیکی طرف‌های مذاکره‌کننده در مراسم اعلام نخواهد بود.

​منابع العربیه افزودند دور بعدی گفت‌وگوهای آمریکا و ایران احتمالاً در تاریخ پنجم ژوئن برگزار خواهد شد.

بر اساس این طرح، با آغاز مذاکرات مربوط به توافق نهایی، واشینگتن و تهران روسای هیئت‌های دیپلماتیک خود را به محل برگزاری گفت‌وگوها اعزام خواهند کرد.

رسانه‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که هنوز توافق قطعی برای امضای تفاهم‌نامه تا این لحظه به دست نیامده‌است و همه چیز منوط به این است که آمریکا متن نهایی ارسال شده تفاهم‌نامه را بپذیرد تا این تفاهمنامه به مرحله اعلام برسد.

۳۱۵/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.