منبع اسرائیلی: آمریکا ما را در جریان مذاکرات با ایران قرار می‌دهد

الف یکشنبه 03 خرداد 1405 - 15:32
یک منبع اسرائیلی گفت که آمریکا این رژیم را درباره مذاکرات با ایران مطلع می‌کند و ترامپ بر تحقق شروط تل‌آویو در هر توافقی با ایران تاکید کرده است.

به گزارش فارس؛ شبکه فاکس نیوز امروز به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که ایالات متحده، اسرائیل را در جریان جدیدترین اطلاعات در خصوص مذاکرات با ایران و توافق احتمالی قرار می‌دهد. طبق این گزارش،‌ در گفت‌گوی دیشب، نتانیاهو به ترامپ تأکید کرد که «اسرائیل آزادی عمل در مقابله با تهدیدها در همه جبهه‌ها از جمله لبنان را حفظ خواهد کرد و رئیس‌جمهور آمریکا هم بر حمایت خود از این اصل تاکید کرد».

دیروز سخنگوی وزارت امور خارجه اسماعیل بقائی تاکید کرد که اولویت این مرحله از گفت‌وگوها، رسیدن به تفاهم اولیه برای خاتمه جنگ در همه جبهه‌ها به شمول لبنان است. به گزارش شبکه آمریکایی به نقل از منبع مذکور، ترامپ همچنین به نتانیاهو گفت که «در مذاکرات بر خواست خود مبنی بر برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران و خروج اورانیوم غنی‌شده آن پافشاری خواهد کرد و بدون تحقق این شروط، توافق نهایی را امضا نخواهد کرد».

این گزارش در حالی است که ایران همواره بر حق غنی‌سازی خود و همچنین غیرقابل‌قبول بودن خروج ذخایر اورانیوم غنای بالا از کشور تاکید کرده است. به گفته این منبع اسرائیلی، در مقابل، نخست‌وزیر اسرائیل از تعهد دیرینه و استثنایی ترامپ نسبت به امنیت اسرائیل قدردانی کرد.
 
به‌رغم موج رسانه‌ای روزهای اخیر برای برجسته کردن اختلاف بین ترامپ و نتانیاهو بر سر ایران، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگوی دیشب خود با نخست‌وزیر اسرائیل را خوب توصیف کرد. نتانیاهو هم امروز در پیامی، ترامپ را بهترین دوست اسرائیل در کاخ سفید خطاب کرد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.