اتصال قزوین به کریدور شمال-جنوب و احیای جاده ابریشم

خبرگزاری مهر یکشنبه 03 خرداد 1405 - 15:59
قزوین- استاندار قزوین از اتصال قزوین به کریدور شمال-جنوب و احیای جاده ابریشم با امضاء تفاهم نامه بین قزوین و استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نوذری ظهر یکشبه در تشریح ابعاد تفاهم‌نامه با استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، گفت: نگاه ما به این تفاهم‌نامه فراتر از موضوع ورود خودرو است؛ ما به دنبال احیای جاده ابریشم و اتصال قزوین به کریدور «شمال-جنوب» هستیم.

وی افزود: قزوین پیش از این در کریدور «شرق-غرب» جایگاه ممتازی داشت، اما با این اقدام، ظرفیت‌های صنعتی استان به دریای خزر و از آنجا به کشورهای حوزه اوراسیا متصل خواهد شد تا علاوه بر تأمین مواد اولیه، بازارهای صادراتی جدیدی برای کالاهای تولیدی استان فراهم آید.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه در این مدل، خودرو صرفاً آخرین گزینه است و تمرکز اصلی بر توسعه صادرات، ایجاد ارزش‌افزوده و بهره‌گیری از ظرفیت گمرکات می‌باشد، خاطرنشان کرد: از فعالان بخش خصوصی دعوت می‌کنیم از این ظرفیت کم‌نظیر برای توسعه تجارت بهره‌برداری کنند.

وی یادآور شد: هدف ما تبدیل قزوین به نقطه تلاقی هوشمندانه در تجارت بین‌الملل است تا دستاوردهای این توافقات مستقیماً به سفره مردم و رونق واحدهای تولیدی ختم شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.