۱۳ متهم پرونده‌های تراستی‌ها بازداشت شدند

همشهری آنلاین یکشنبه 03 خرداد 1405 - 17:04
دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت بیش از ۱۳ نفر در پرونده‌های مربوط به رفع تعهدات ارزی خبر داد و گفت: بخش قابل‌توجهی از مطالبات ارزی با پیگیری‌های قضایی وصول شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی روز یکشنبه با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: دشمن علاوه بر جنگ نظامی، جنگ اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه است از این رو دستگاه قضایی وظیفه دارد با ورود جدی‌تر، از حقوق مردم و ثبات اقتصادی کشور صیانت کند.

به گفته این مقام قضایی، برای افرادی که با وجود اعطای مهلت قانونی نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام نکرده‌اند، پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران ادامه دارد.

دادستان تهران تأکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه ارزی هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد داشت و برخوردها با سرعت و قاطعیت انجام می‌شود.

وی در ادامه هشدار داد: افرادی که نسبت به رفع تعهدات ارزی منقضی شده خود اقدام نکرده‌اند یا در حوزه تراستی‌ها مرتکب تخلف شده‌اند، بدانند دستگاه قضایی در این زمینه هیچ‌گونه مماشات و تعارفی ندارد و برخوردها با سرعت، قاطعیت و در چارچوب قانون انجام خواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.