غریب آبادی پیام عراقچی را به البوسعیدی منتقل کرد

خبرآنلاین یکشنبه 03 خرداد 1405 - 19:13
معاون وزیر خارجه ایران در سفر به مسقط با وزیر خارجه عمان دیدار و پیام رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان را به او منتقل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «کاظم غریب‌آبادی»، معاون وزیر خارجه ایران روز یکشبه پیام شفاهی «سید عباس عراقچی»، وزیر خارجه کشورمان را به «بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر خارجه عمان منتقل کرد.

به گزارش ایسنا، براساس بیانیه وزارت خارجه عمان، غریب آبادی که در راس یک هیات بلندپایه وارد مسقط شده، با البوسعیدی دیدار و رایزنی کرد.

پیام عراقچی به البوسعیدی در چارچوب رایزنی پیوسته و همکاری مثبت دو کشور همسایه در حوزه‌های مختلف است.

در این پیام، مذاکرات ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان و تلاش‌ها برای موفقیت آمیز بودن آن بررسی شده و این پیام بر توجه دو کشور به ازسرگیری آزادی دریانوردی از طریق تنگه هرمز به صورت امن و پایدار تاکید کرده است.

پس از این دیدار، نشست گسترده هیات‌های عمانی و ایرانی برای بررسی شماری از مسائل حاکم بر آزادی دریانوردی از طریق تنگه هرمز براساس قواعد قانون بین‌المللی برگزار شد.

دو طرف درباره آخرین تحولات و نیاز به توسعه توانایی‌ها برای تضمین تردد امن کشتی‌ها و عبور زنجیره‌های تامین تبادل نظر کردند.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.