پیام ایران درباره تنگه هرمز و مذاکره با آمریکا به عمان رسید

افکار نیوز یکشنبه 03 خرداد 1405 - 19:56
در ادامه رایزنی‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و عمان، پیامی از کشورمان به مسئولان عمانی فرستاده شد.

«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان یک پیام شفاهی از همتای ایرانی خود دریافت کرد که معاون وزیر امور خارجه کشورمان آن را منتقل کرد.

منابع عمانی خبر دادند این پیام در چارچوب رایزنی مستمر و همکاری مثبت بین دو کشور در زمینه‌های مختلف است.

به گفته این منابع، پیام عراقچی به همتای عمانی به گفتگوهای جاری ایران و آمریکا و تأکید دو کشور بر از سرگیری آزادی ناوبری از طریق تنگه هرمز به صورت امن و پایدار اشاره داشت.

در ادامه رایزنی‌های دوجانبه ایران و عمان در سطوح مختلف درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه، هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به ریاست عباس باقرپور مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه و به همراه نمایندگان دستگاه‌های ذیربط، در 22 اردیبهشت با هیأت نمایندگی عمان در مسقط دیدار کرد.

در این نشست، آخرین تحولات مربوط به تنگه هرمز و ترتیبات مربوط به عبور ایمن کشتی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف بر حقوق و صلاحیت‌های حاکمیتی خود بر این تنگه به عنوان بخشی از آب‌های سرزمینی ایران و عمان تأکید کردند.

هیأت نمایندگی ایران همچنین با وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.علاوه بر این، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) آرسنیو دومینگز که همزمان در عمان حضور داشت، با هیأت ایرانی دیدار کرد که طی آن، مسائل فنی مربوطه مورد بحث قرار گرفت.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.