موحدنیا: استفاده از مربیان جوان بهترین تصمیم بود/ هدف‌مان تکرار موفقیت‌های ووشو است

ایرنا یکشنبه 03 خرداد 1405 - 23:41
تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی ووشو گفت: تمام هدف مجموعه فدراسیون و کادرفنی این است تا به نتایج ادوار گذشته ووشو در بازی‌های آسیایی نزدیک شویم و در صورت امکان، آن موفقیت‌ها را تکرار کنیم.

رامین موحدنیا در گفت‌وگو با ایرنا، به تشریح شرایط تیم ملی ووشو مردان در بخش ساندا پرداخت و اظهار داشت: با توجه به نتایج مسابقات کشوری، انتخابی را برگزار کردیم و در مجموع ۱۰ سانداکار (در هر وزن ۲ نفر) در اردو باقی ماندند.

وی افزود: مرحله اول اردو نیز در آکادمی ووشو برگزار و روز شنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) به پایانرسید. در این اردو و طبق هماهنگی‌های انجام شده، از تمامی نفرات تست دوپینگ گرفته شد. تا بازی‌های آسیایی ۹ مرحله اردو خواهیم داشت ا با شرایط خوبی در این رویداد مهم حضور یابیم.

موحدنیا توضیح داد: اردوی خوبی در تهران داشتیم، چراکه همه امکانات لازم فراهم بود. سانداکاران روز اول خردادماه ماه، انتخابی اول بین دو نفر هر وزن را در تهران (آکادمی ووشو) برگزار می‌کنند و بلافاصله راهی شهرستان نور می‌شویم تا اردوی دوم را در این شهرستان برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: تمام امکانات لازم برای اردوی نور از جمله سالن تمرین، خوابگاه، سالن بدنسازی و سایر موارد در شهرستان نور فراهم شده است. این اردو می تواند تنوع خوبی باشد، ضمن اینکه تمرینات بسیار سختی را آنجا خواهیم داشت.

وی گفت: به دلیل شرایط جنگ، تمرینات را دیرتر از زمانی که برنامه‌ریزی کردیم استارت زدیم و باید این عقب‌ماندگی رابا تمرینات سخت جبران کنیم.

موحدنیا در خصوص اینکه به‌نظر می‌رسد تیم ملی ووشو نسبت به ادوار گذشته بازی‌های آسیایی، ستاره‌های کمتری در ترکیب خود دارد، بیان کرد: بازیکنان باتجربه‌ای هم داریم که همراه با نفرات جوان، تیم خوبی را تشکیل داده‌اند.

سرمربی تیم ملی ووشو عنوان کرد: از سال گذشته عنوان کردم که هدف ما ناگویاست و همان موقع برخی در خصوص اوزانی که انتخاب کردیم، انتقاد می‌کردند. نگاه ما به بازی‌های آسیایی بود و همین حالا چهار سانداکاری که در جهانی برزیل مدال‌آوری کردند، به اردوی تیم ملی رسیدند.

وی افزود: باید از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم و همین تصمیمات موجب شد تا یک قدم جلوتر باشیم. از یک لحاظ شرایط برای ما بسیار سخت است، چون بازی‌ تدارکاتی و اردوی تمرینی بین‌المللی نداریم. این مساله در مسیر آماده‌سازی هر تیمی مهم است. فدراسیون در تلاش است تا شاید بتوانیم بازی یا اردوی تدارکاتی بین‌المللی داشته باشیم.

موحدنیا یادآور شد: تلاش ما این است که در ناگویا به نتایج ادوار گذشته بازی‌های آسیایی نزدیک شویم. هر دوره ووشوکارانی داشتیم که برای اولین بار به این رویداد عازم شده و اتفاقا موفق هم بوده‌اند. اکنون محسن سیفی را داریم که با انگیزه بالا تمرین می‌کند و جوانان ما نیز تلاش زیادی برای حضور در ناگویا و کسب مدال، از خود نشان می‌دهند.

وی در خصوص حضور مربیان جوانی چون معین تقوی و اکیر محمدزاده در کادرفنی، گفت: یکی از بهترین تصمیماتی بود که اتخاذ کردیم همین حضور آنها در کادرفنی بود. آنها باانگیزه‌اند و از نظر فنی خوب کار می کنند، چون نگاه جدیدی به مربیگری دارند. ضمن اینکه به دلیل شرایط سنی، ارتباط خوبی با ورزشکاران می‌گیرند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.