خودروی وارداتی به طور مستمر عرضه می شود

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 00:30
تهران- ایرنا- معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چالش‌های ارزی و اختلال‌های مقطعی در تولید و عرضه خودرو، گفت: باوجود محدودیت‌ها، تولید خودرو در سال گذشته به حدود یک میلیون دستگاه رسید و همچنین ۷۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد.

سیدحامد عاملی امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه در سال گذشته سیاست اصلی وزارت صمت «عرضه مستمر خودرو» بوده است، اظهار داشت: امسال با همه تاثیرات جنگ تحمیلی سوم، توانسته ایم با استفاده از منابع جایگزین، روند تولید و واردات را حفظ کنیم.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید و عرضه خودرو در ماه‌های اسفند سال گذشته و فروردین به‌دلیل شرایط خاص با اختلال مواجه شد و برخی افراد نیز از این وضعیت سوءاستفاده کردند.

به گفته وی، عده ای با طرح شایعه کمبود ورق فولادی و احتمال افزایش قیمت آن، موجب التهاب در بازار شدند؛ اما پس از برگزاری جلسه با خودروسازان و تأکید وزیر صمت، مشخص شد هیچ مشکلی در تأمین ورق وجود ندارد و روند تأمین همچنان ادامه دارد.

عاملی با اشاره به سیاست وزارت صمت در حوزه واردات خودرو تصریح کرد: رویکرد ما، واردات مستمر و عرضه پایدار خودروهای وارداتی است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: همزمان با جنگ تحمیلی سوم به سرعت خودروهای موجود از گمرکات کشور ترخیص شدند.

وی با اشاره به افزایش نرخ حقوق ورودی خودرو گفت: این نرخ بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۵ اجرایی خواهد شد.

عاملی عنوان کرد:‌ همزمان با عرضه خودروهای داخلی، در روزهای آینده عرضه خودروهای وارداتی نیز انجام خواهد شد که این سیاست‌ها، آرامش بیشتری را به بازار خودرو باز می گرداند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید