تاکید وزیر بهداشت در تامین به موقع دارو/ دستگاه‌ها با جدیت اقدام کنند

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 00:59
تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر حساسیت تأمین به‌موقع دارو، خواستار پیگیری جدی و مستمر تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط شد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، محمدرضا ظفرقندی در جلسه کمیته تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول باید با جدیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدامات لازم را برای رفع موانع موجود انجام دهند.

در این نشست که با هدف هم‌افزایی و رفع چالش‌های جاری حوزه سلامت تشکیل شده بود، نمایندگان ارشد بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌های هواپیمایی و کشتیرانی نیز حضور داشتند تا گره‌های موجود در زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط بازگشایی شود.

تداوم ثبات در بازار دارو و جلوگیری از بروز هرگونه کمبود دارویی یا افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، نیازمند همکاری و هم‌افزایی فرابخشی است؛ از این رو، مقرر شد تمامی دستگاه‌های دخیل در فرآیند تأمین و توزیع، با هماهنگی کامل نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند تا دغدغه‌های این حوزه به حداقل ممکن برسد.

در جلسه کمیته تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی، موانع موجود و هماهنگی میان‌دستگاهی برای جلوگیری از کمبود و نوسانات قیمتی دارو بررسی شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.