به گزارش ایرنا؛ در سالروز آزادسازی خرمشهر خیابانهای شهر، مملو از صلابت مردانی بود که عهد بستهاند تا درخت آزادی را با ریشههای خون سرخ نگاه دارند.
سربازان با قامتی استوارتر از کوههای الوند، از خیابانهای شهر در مقابل دیدگان هزاران نفر از جوانان غیورمرد ملایری، زنان و مردان و نسل دهه هشتادی و نودی گذشتند تا به مدافعان حرم و حریم وطن بفهماند که این خاک آغشته به خون مردان بزرگی است که برای وطن از همه چیز خود گذشتند.
فرماندهان با قلبی آهنین به تصاویر شهدای مدافع حرم که بر روی یونیفورم سربازان نقش بسته بود، سلام نظامی دادن، مادران و خواهران شهدا در میان جمعیت، دستهایخود را با پرچم پرافتخار ایران به احترام این صلابت بالا بردند و گویی با هر اشاره، عهدی دوباره با آرمانهای شهیدان بستند.
این رژه، یادآور آن روزهای سخت جنگ بود؛ روزهایی که شهرها چون خونینشهر در آتش میسوختند و رزمندگان اسلام با دستان خالی در برابر ابرقدرتها ایستادگی میکردند، امروز در ملایر همزمان با سوم خرداد، مدافعان وطن با تجهیزات بهروز و ایمانی راسخ، فریاد زدند که «ما همان بچههای روزهای سخت هستیم».
خونینشهر امروز زنده شده بود در میان جمعیتی که هم عزادار بود و هم پرشور؛ هم اشک میریخت و هم کف میزد، زیرا آنان میدانستند که خون بهای شهیدان، این رژه مقتدرانه و این امنیت پایدار است و ملایر در آن روز به تمام ایران نشان داد که مدافعان وطن همیشه بیدارند، تا دیگر هرگز غمی چون خونینشهر تکرار نشود.
به همین مناسبت رژه اقتدار در خیابان خیام ملایر که در تجمعهای شبانه به خیابان ایران نام گرفته است، با حضور رژه یگانهای نمونه برادر و خواهر بسیج، یگانهای موتور سوار، خودرویی همراه با ادوات نظامی سبک و سنگین و اجرای برنامه اسبسواری، ورزشهای رزمی و باستانی و حضور اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی برگزار شد.













