به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول پولادی روز دوشنبه در آئین تجلیل از مدرسان انجمن سینمای جوانان بوشهر، افزود: افزایش شمار هنرجویان و احیای جشنواره فیلم و عکس بوشهر پس از سه سال وقفه، مرهون همت و تلاش اعضای انجمن و بهویژه مدرسان است.
وی بیان کرد: انجمن سینمای جوانان بوشهر در مسیر تبدیل شدن به پاتوقی برای جوانان هنردوست گام برمیدارد.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ادامه داد: در یک سال اخیر شمار مدرسان این انجمن از ۲ نفر به ۲۰ نفر افزایش یافته و هماکنون دو دوره جامع فیلمسازی داستانی با حضور ۴۷ هنرجو در حال برگزاری است.
پولادی با تأکید بر نقش هنر فیلمسازی و عکاسی در انتقال ارزشهای اجتماعی، تصریح کرد: برگزاری دورههای تکدرس در فصل تابستان با ارائه مدرک معتبر در دستور کار قرار دارد که شامل سرفصلهایی نظیر مبانی عکاسی، پرتره، خبری (فتوژورنالیسم)، مستند اجتماعی، تبلیغاتی- صنعتی، نجوم، فیلمبرداری، صدابرداری، فیلمنامهنویسی، نقد و تحلیل فیلم، تدوین، عکاسی با موبایل، فیلمسازی نوجوان و آشنایی با فیلمسازی دیجیتال با کمک هوش مصنوعی است.
ضرورت همافزایی برای تقویت جایگاه هنری بوشهر
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: انجمن سینمای جوانان استان در دوره کنونی روند رو به رشدی را در جذب هنرجو و برگزاری دورههای آموزشی در پیش گرفته است.
اردشیر محمودیفرد افزود: این تحرک میتواند جایگاه گذشته بوشهر در رویدادهای ملی فیلم و عکس را دوباره متبلور و برجسته کند.
وی بر لزوم همافزایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان تأکید کرد و افزود: باید با توجه ویژه به خواستههای نسل جدید، رویکرد فعلی در زمینه کاهش فاصله بیننسلی مربیان و هنرجویان استمرار یابد.
در پایان این نشست، از ۱۳ تن از مدرسان حوزه عکس و فیلم انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.













