پایان معضل ۷۰۰ خانوار در چابهار با صدور اسناد مالکیت

خبرگزاری مهر دوشنبه 04 خرداد 1405 - 16:50
زاهدان - در جریان سفر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سیستان و بلوچستان، مشکل دیرینه ۷۰۰ خانوار ساکن در منطقه آزاد تجاری چابهار برای دریافت سند مالکیت، برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سیستان و بلوچستان، ۷۰۰ خانوار از ساکنان منطقه آزاد چابهار، سرانجام پس از سال‌ها بلاتکلیفی، سند مالکیت اراضی خود را دریافت کردند.

قبل از این، به دلیل فقدان نقشه‌برداری دقیق و نامشخص بودن محدوده اراضی ملی، دولتی، امکان صدور سند برای این محدوده از شهر چابهار وجود نداشت. همچنین عدم استعلام مؤثر از منطقه آزاد تجاری چابهار، روند قانونی واگذاری اسناد را با مشکل مواجه کرده بود.

با دستور مستقیم رئیس سازمان ثبت، عملیات نقشه‌برداری از محدوده مورد نظر آغاز، تعارضات ثبتی حل و استعلام‌های لازم از منطقه آزاد انجام شد. در نتیجه، اسناد مالکیت این ۷۰۰ خانوار در مراسمی رسمی اهدا شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.