هیئت ایرانی برای مذاکره درباره «حساس‌ترین مسائل حل‌نشده» در قطر حضور یافته است | همتی هم حضور دارد

همشهری آنلاین دوشنبه 04 خرداد 1405 - 20:10
شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به سفر رئیس مجلس و وزیر خارجه ایران، محمد باقر قالیباف و سید عباس عراقچی، به دوحه نوشت که مذاکره‌کنندگان ارشد تهران در حال حاضر در قطر حضور دارند؛ کشوری که نقش محوری‌تری در مذاکرات [ایران و آمریکا] ایفا می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش‌ها، قالیباف و عراقچی در حال مذاکره در مورد حساس‌ترین مسائل حل‌نشده بین ایران و آمریکا برای دستیابی به یک یادداشت تفاهم هستند.

رئیس بانک مرکزی ایران عبدالناصر همتی نیز در این هیئت حضور دارد، که نشان می‌دهد تحرکاتی در جریان است؛ بحث‌هایی در مورد آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران از خواسته‌های اصلی تهران است.

منابع مطلع به الجزیره گفته‌اند که بحث و تبادل نظر در مورد سایر مسائل، از جمله اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالا، باید به تعویق بیفتد، در حالی که تمرکز بر اقدامات اعتمادساز بین دو کشور است.

البته یکی دیگر از موارد اختلاف، تنگه هرمز است. اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیش از این گفته بود که این موضوع بین ایران و عمان است و تهران خدمات ایمنی را برای کشتی‌هایی که از این آبراه استراتژیک عبور می‌کنند، فراهم کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.