گفت وگوی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درمورد ایران و اوکراین

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 06:16
تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با همتای روس خود درمورد جنگ ها در ایران و اوکراین گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از الجزیره،‌ وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد مارکو روبیو در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، درباره اوضاع ایران و جنگ میان روسیه و اوکراین گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که لاوروف در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، توجه واشنگتن را به بیانیه روز دوشنبه وزارت امور خارجه روسیه جلب کرد که در آن توصیه شده است سفارتخانه های آمریکا و سایر کشورهایی که در کی‌یف مشغول به کار هستند، تخلیه پرسنل دیپلماتیک و سایر شهروندان خود را از پایتخت اوکراین تضمین کنند.

لاوروف هفته جاری در مصاحبه با نشریه برخط «هیأت تحریریه کودکان» با بیان اینکه برخی کشورهای دیگر منافع غیر قانونی دارند، به عنوان نمونه گفت:‌ این کشورها می‌گویند که ما از آن مرد که مواد مخدر می‌فروشد خوشمان نمی‌آید، بنابراین او را می‌رباییم یا آنها بدون ارائه هیچ مدرکی ادعاهایی را درباره ایران مطرح می‌کنند، پس از طرح این ادعاها، ایران را بمباران می‌کنند و می‌گویند که همه رهبران و مسئولان آن را می‌کشیم؛ اینها منافع نامشروع تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین، برای جلوگیری از فاجعه‌ای دیگر، البته، باید با همه کشورها ارتباط برقرار کنیم و به آنها توضیح دهیم که تنها توافقی مبتنی بر توازن منافع می‌تواند پایدار، بلندمدت و باثبات باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.