دادستانی یزد از برخورد قاطع با مدیریت ناکارآمد پساب یزد خبر داد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 08:28
یزد- ایرنا- پس از بی‌توجهی متولیان امر به هشدارهای مکرر و پایان مهلت‌های تعیین شده، دستگاه قضایی با هدف صیانت از حقوق عامه، برخورد قاطع با مدیریت ناکارآمد پساب یزد را وارد مرحله جدیدی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دادگستری یزد، در پی بازدیدهای میدانی و با عنایت به اینکه پیش از این، تذکرات لازم و بازه‌های زمانی مشخصی جهت ساماندهی وضعیت پساب و رفع آلایندگی‌های زیست‌محیطی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده بود به‌دلیل عدم اقدام موثر و استمرار تهدید علیه بهداشت عمومی، پرونده قضایی ویژه‌ای در این خصوص تشکیل و در جریان رسیدگی قرار گرفت.

دستگاه قضایی اعلام می‌دارد که سیاست «تعامل و تذکر» در جهت اصلاح امور، اکنون به دلیل تضییع حقوق شهروندی و بی‌توجهی به مطالبات بحق مردم و مخاطرات زیست‌محیطی از قبیل حشرات، به مرحله «برخورد قانونی و پیگرد قضایی» تغییر یافته است و ترک‌فعل مسئولانی که با سلامت و امنیت زیستی جامعه کوتاهی می‌کنند با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد.

بررسی ابعاد قصور مدیران مربوطه در دستور کار بازپرس ویژه قرار دارد.

مزاحمت پشه‌ها در سالجاری در مناطق زارچ و شاهدیه یزد موجب گله‌مندی ساکنان این مناطق شده است و آنها علت را تصفیه خانه فاضلاب یزد می دانند؛ این ۲ منطقه در جوار شهر یزد واقع شده است .

استان یزد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.


منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.