مشاهده یک یوزپلنگ دیگر در قرق اوزوم جاجرم

صدا و سیما سه شنبه 05 خرداد 1405 - 08:36
تصویر یک یوزپلنگ آسیایی دیگر در قرق اوزوم جاجرم مشاهده و ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تلما، یوزپلنگ ماده ۷ ساله و از نسل یوز معروف «تلخاب»، بار دیگر در قاب دوربین‌های طبیعت دوستان، قرقبانان اوزوم و محیط بانان میاندشت خوش درخشید.

 تلما که متولد سال ۱۳۹۸ است، پیش از این در سال ۱۴۰۱ با ثبت چهار توله، نقشی مهم در پویایی جمعیت یوزپلنگ آسیایی ایفا کرده بود.

 رضا شکاریان، افزود:در آخرین پایش میدانی صورت گرفته در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۴، تصاویر این یوز ماده در حالی که یک توله (متولد ۱۴۰۳) را همراهی می‌کرد در منطقه عباس‌آباد ذخیره‌گاه زیست‌کره توران به ثبت رسید که نشان‌دهنده موفقیت وی در دومین زایمان ثبت شده است.

وی تاکید کرد: این بار در چهارم خرداد ماه ۱۴۰۵ تلما با کوله باری از تجربه در دشت‌های پهناور شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی پناه گرفته تا بار دیگر طبیعت دوستان را برای ادامه حیات امیدوار نماید.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration 0:00
Loaded: 0%
0:00
Progress: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -0:00
 
1x
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.