تایید حملات اخیر به جنوب ایران توسط آمریکا؛ سنتکام: عملیات ما طبق قواعد آتش‌بس بوده است

پارسینه سه شنبه 05 خرداد 1405 - 08:48
فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده اعلام کرد نیروهای آمریکایی در «دفاع از خود» به جنوب ایران حمله کرده‌اند. این حملات سایت‌های پرتاب موشک و قایق‌های ایرانی را که در پی مین‌گذاری بودند هدف قرار داده است.

به گزارش پارسینه به نقل از اطلاعات آنلاین، سنتکام می‌گوید ارتش در طول آتش‌بس جاری «با خویشتنداری» از نیروهای آمریکایی دفاع خواهد کرد. پیش از این صدای انفجارهایی در شهر بندری بندرعباس در جنوب ایران شنیده شده بود و رسانه‌های ایران اعلام کرده بودند وضعیت «کاملاً تحت کنترل» است و دلیلی برای نگرانی ساکنان وجود ندارد.

سخنگوی سنتکام بامداد امروز به فاکس نیوز گفت: ارتش آمریکایی برای محافظت از نیروهایش در برابر تهدید نیروهای ایرانی، حملات دفاع از خود را در جنوب ایران انجام داد. اهداف شامل سایت‌های پرتاب موشک و قایق‌های ایرانی بود که سعی در مین‌گذاری داشتند. فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنان در طول آتش‌بس جاری، ضمن خویشتن‌داری، از نیروهای خود دفاع می‌کند.
همزمان دونالد ترامپ با انتشار تصویری در تروث سوشال، تلویحاً اعتراف کرد نیروهای آمریکایی به قایق‌های ایرانی حمله کرده‌اند. در این تصویر هواپیماهای آمریکایی در حال هدف قرار دادن قایق‌هایی هستند که پرچم ایران دارند و بالای تصویر هم عبارت «آدیوس» به معنای خداحافظ دیده می‌شود.
 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.