به گزارش ایرنا، آب مایه حیات و شریان اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی و صرفهجویی ضرورتی اجتنابناپذیر برای عبور با کمترین مشکل از فصل گرم سال است و همکاری همهجانبه مردم و دستگاههای اجرایی برای عبور از تنش کمآبی اهمیت دارد، بدون شک با مدیریت صحیح مصرف و اجرای راهبردهای هوشمندانهای چون «محلهمحوری»، میتوان تابستانی کمتنش را پشت سر گذاشت.
مدیریت مصرف آب شرط عبور از تابستان
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با تاکید بر لزوم صرفهجویی در مصرف آب، روز سهشنبه گفت: همه دستگاههای اجرایی موظف به مدیریت مصرف انرژی هستند و با متخلفان مصرف بیرویه آب برخورد قانونی خواهد شد.
محمدحسن آصفری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شاهرود با موضوع شورای حفاظت منابع آب شهرستان، افزود: عبور از تابستان بدون قطعی آب نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی و مردم در مدیریت و صرفهجویی آب است.
ضرورت توجه دستگاههای اجرایی به صرفهجویی در مصرف آب
وی با اشاره به ضرورت رعایت مصرف بهینه در ادارات و نهادها افزود: همه مجموعهها باید نسبت به صرفهجویی در مصرف آب دقت و اهتمام لازم را داشته باشند؛ در غیر این صورت، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.
فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به لزوم رعایت انصاف در تصمیمگیریها گفت: همانطور که به مردم برای صرفهجویی توصیه میشود، دستگاههای اجرایی هم باید در صرفهجویی پیشگام باشند.
راهاندازی شعبه ویژه رسیدگی به پروندههای تخلفات حوزه آب
فرماندار ویژه شاهرود همچنین از راهاندازی شعبه ویژه رسیدگی به پروندههای چاهها و انشعابات غیرمجاز در دادگستری شاهرود تا چند روز آینده خبر داد و گفت: پروندههای مرتبط در این شعبه در کوتاهترین زمان رسیدگی خواهد شد.
تاکید بر تسریع پیگیری و اجرای طرحهای آبرسانی
آصفری بر نظارت دقیق مدیران اجرایی بر مصرف انرژی در حوزه آب و برق، جلوگیری از خاموشی چاههای آب شرب، ممنوعیت فروش آب، تعیین تکلیف وضعیت آب روستای نکارمن، آبرسانی به مرحله نخست مجتمع ابوالحسنی و رفع سریع مشکلات قطعی آب روستاها تاکید کرد و خواستار تسریع در پیگیری شد.
محوریت مساجد در مدیریت محله
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شاهرود در نشستی دیگر بر نقش محوری مساجد در مدیریت محلات تاکید کرد و گفت: مساجد به دلیل ماهیت فرهنگی و دینی، محور و پایگاه اصلی مدیریت محله است.
آصفری با یادآوری نقش تاریخی مساجد به عنوان اولین پایگاههای مردمی در دوران انقلاب و جنگ، اظهار داشت: بخش اجتماعی مساجد، پایگاهی مستحکم در مدیریت محلات در ابعاد فرهنگی، درمانی، عمرانی، معیشتی و امنیتی محسوب میشود.
وی افزود: طبق تصمیم دولت و تقسیمبندی محلات بر اساس جمعیت و وسعت، مدیریت محلی با تشکیل کمیتههای تخصصی، مسوولیت تصمیمگیریها را بر عهده خواهد گرفت.
شناسایی و رفع دغدغههای مردم از طریق مساجد
این مسوول با تاکید بر اینکه حضور مردم در مساجد فرصتی برای شناسایی دغدغهها و نیازهای آنان فراهم میآورد، خاطرنشان کرد: دستورات لازم به دستگاههای خدمترسان صادر خواهد شد تا در راستای تسهیل امور مردم گام بردارند.
چهار محله شاهرود میزبان طرح مدیریت محله محور
وی اظهار کرد: چهار محله در شاهرود به عنوان پایلوت طرح مدیریت محله انتخاب شدند تا با شناسایی معایب، زمینه برای گسترش آن در سراسر شهر و روستاهای شهرستان فراهم شود.
تقویت همبستگی و توسعه پایدار در سایه مدیریت محله محوری
وی با اشاره به نقش کلیدی مساجد در تقویت همبستگی اجتماعی و توسعه پایدار محلات، گفت: بهبود کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی، ارتقای امنیت و ایجاد حس تعلق در میان ساکنان محلات از اهداف طرح مدیریت محلهمحوری است.
به گزارش ایرنا، شاهرود با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.















