نام نویسی ۲۰۰ جان بخش در سمنان؛ نجات انسان‌ها با اهدای عضو

خبرگزاری مهر سه شنبه 05 خرداد 1405 - 09:32
سمنان- معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۲۰۰ نفر داوطلب اهدای عضو در شهرستان‌های تابعه، نام نویسی کرده‌اند، گفت: هر انسان می‌تواند با اهدای هشت عضو حیاتی، جان چند نفر را نجات دهد.

احسان حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت اهدای عضو بیان کرد: انسان هشت ارگان حیاتی قابل اهدا دارد که اهدای این اعضا، می تواند هشت انسان را از مرگ نجات دهد.

وی افزود: ۲۵ هزار نفر در کل کشور در فهرست پیوند اعضا هستند و در نتیجه برای دریافت عضو متقاضیان بسیاری وجود دارد که فرایند اهدا می‌تواند جان آنان را نجات دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه انسان قابلیت اهدای بافت و نسوج را نیز در کنار ارگان های حیاتی مانند قلب و کبد و کلیه و ... دارد، بیان کرد: ۵۳ بخش از بدن انسان مانند استخوان و عضله و تاندون‌ها و ... قابلیت برداشت و پیوند دارد.

حسین زاده با بیان اینکه افزایش آگاهی های عمومی در خصوص مرگ مغزی و اهدای عضو بسیار می‌تواند در زمینه نجات بیماران نیازمند به عضو، موثر باشد، بیان کرد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۲۰۰ نفر جان بخش داوطلب تا کنون نام نویسی و کارت اهدای عضو دارند.

وی با بیان اینکه استان سمنان خوشبختانه وضعیت خوبی در زمینه فرهنگ نجات زندگی و اهدای عضو داشته که نشان از آگاهی‌های بالای مردم استان در این حوزه دارد، افزود: سمنان در زمره ۱۰ استان برتر کشور در حوزه فرهنگ نجات بخشی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.