اخبار تهران، کیفیت هوای پاک، تعیین تکلیف ساخت بوستان علم‌وفناوری در اراضی ساصد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 09:37
تهران - ایرنا - تنفس پایتخت نشینان در هوای پاک، تعیین تکلیف ساخت بوستان علم و فناوری در اراضی ساصد، دارآباد و بزرگراه امام‌علی(ع) زیر پوشش عملیات بهسازی و روکش مکانیزه و همچنین طنین زنگ تحرک در قلب طبیعت فرحزاد از مهمترین اخبار روز سه شنبه پنجم خردادماه پایتخت است.

به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوای شهر تهران روز سه شنبه روی عدد ۴۵ و در شرایط پاک قرار دارد و این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۵۲ و در شرایط سالم یا همان قابل قبول قرار داشت.

براساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون کیفیت هوای پایتخت، ۱۱ روز در وضعیت «پاک»، ۵۴ روز در وضعیت «قابل قبول» و همچنین ۲ روز «ناسالم برای گروه های حساس» قرار داشته است.

تعیین تکلیف ساخت بوستان علم‌وفناوری در اراضی ساصد

شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: با همکاری سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و شرکت یادمان‌سازه پروژه بوستان علم‌وفناوری در اراضی ساصد را اجرا خواهند کرد.

سید محمدرحیم مرتضوی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و دوره ششم مدیریت شهری اقدامات خوبی در این منطقه صورت‌گرفته است، اظهار کرد: در ماه‌های قبل برای توسعه کمی و کیفی منطقه تلاش‌های متعددی انجام دادیم و پروژه‌های مختلفی را دنبال کردیم.

شهردار منطقه ۱۳ تهران با اعلام اینکه در مورد اراضی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار در این دوره مدیریت شهری با وزارت دفاع توافق صورت گرفت، یادآور شد: بر اساس این توافق، قدرالسهم وزارت دفاع ۳۰ درصد و شهرداری تهران ۷۰ درصد است.

اخبار تهران، کیفیت هوای پاک، تعیین تکلیف ساخت بوستان علم‌وفناوری در اراضی ساصد

وی افزود: بنای شهرداری تهران بر این است که سرانه‌های عمومی و خدماتی در این قدرالسهم ۷۰ درصدی اجرا شود. در همین راستا بوستان علم‌وفناوری توسط شهرداری و با موضوع فناوری ایجاد خواهد شد. متأسفانه سرانه فضای سبز منطقه پایین است و امیدواریم با احداث این بوستان، مردم هم به‌صورت عمومی و هم به‌صورت تخصصی از این ظرفیت استفاده کنند.

مرتضوی با اعلام اینکه این پروژه به‌صورت کلان توسط معاونت خدمات شهری - سازمان بوستان‌ها و فضای سبز - اجرا می‌شود، تصریح کرد: شرکت یادمان‌سازه، منطقه ۱۳ و سازمان بوستان‌ها اجرای این طرح را برعهده دارند. پیش‌بینی تأسیسات، زیرساخت‌ها، نقشه راه‌ها، انتخاب مشاور و بررسی جهت جانمایی‌ها توسط منطقه صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۳ تهران همچنین خاطرنشان کرد: ساخت پیاده‌راه، اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری و معابر جهت تردد خودرو، فضای سبز و المان‌های پارکی توسط سازمان بوستان‌ها و اجرا و مدیریت کلی پروژه با شرکت یادمان سازه است.

دارآباد و بزرگراه امام‌علی(ع) زیر پوشش عملیات بهسازی و روکش مکانیزه

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک اعلام کرد: عملیات روکش و بهسازی آسفالت در راستای اجرای درخواست های مردمی و نقشه راه سال ۱۴۰۵ در چند محور مهم منطقه یک با سرعت بیشتری در حال انجام است به ‌گونه‌ای که معابر محله دارآباد و بخشی از بزرگراه امام‌علی(ع)، با پخش بیش از ۲۶۰۰ تن آسفالت، نوسازی و ساماندهی شدند.

مجید افشاری، با اشاره به روند اجرای آسفالت در معابر اظهار کرد: تکمیل و ساماندهی معابر، از محورهای اصلی نقشه راه سال ۱۴۰۵ است و بر همین اساس، عملیات آسفالت‌ریزی در معابر منطقه با هدف ارتقای کیفیت عبور و مرور و پاسخ به مطالبات شهروندان با سرعت در حال اجراست.

وی افزود: در محله دارآباد، خیابان‌های شهید محبی و پورابتهاج عملیات تراش و روکش مکانیزه با پخش ۱۲۵۰ تن آسفالت بهسازی شدند که تنها در خیابان شهید محبی بیش از ۸۰۰ تن آسفالت پخش شد.

اخبار تهران، کیفیت هوای پاک، تعیین تکلیف ساخت بوستان علم‌وفناوری در اراضی ساصد

افشاری همچنین درباره عملیات اجرایی در بزرگراه امام‌علی(ع) گفت: در مسیر جنوب به شمال این بزرگراه و در محدوده منطقه یک، عملیات بهسازی و ساماندهی معبر با پخش بیش از ۱۳۵۰ تن آسفالت انجام شد.

به گفته وی، اجرای این طرح‌ها با هدف سهولت در تردد شهروندان و وسایل نقلیه، افزایش ایمنی مسیر و ارتقای کیفیت معابر ادامه خواهد داشت و شهرداری منطقه یک برنامه‌ریزی کرده تا در سال ۱۴۰۵، روند آسفالت‌ریزی و نوسازی معابر با سرعت بیشتری دنبال شود.

طنین زنگ تحرک در قلب طبیعت فرحزاد نواخته شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ از اجرای ویژه‌برنامه «زنگ تحرک ورزش شهروندی» باهدف ارتقای سلامت عمومی و نهادینه‌سازی فرهنگ ورزش شهروندی در اکو پارک فرحزاد خبر داد.

اکرم رجای با اشاره به اهمیت نقش فعالیت‌های بدنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان، اظهار داشت: در راستای رویکرد مدیریت شهری در ایجاد شهر سالم و پرنشاط، آئین زنگ تحرک با حضور ورزشکاران ایستگاه‌های تندرستی منطقه در اکوپارک فرحزاد به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و تفرجگاهی پایتخت، برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه گردشگری فرحزاد ظرفیت بالایی برای فعالیت‌های ورزشی و سلامت‌محور دارد، افزود: هدف ما از برگزاری این برنامه در محیط‌های باز و عمومی، در دسترس قرار دادن امکانات ورزشی برای تمامی اقشار جامعه، از کودکان تا سالمندان است تا با حضور در فضاهای شهری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی، نشاط اجتماعی در محلات بیش‌ازپیش تقویت شود.

معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۲ در ادامه تصریح کرد: در این ویژه‌برنامه که با استقبال پرشور شهروندان همراه بود، مربیان مجرب ورزش شهروندی با استقرار در این فضا، به آموزش تمرینات آمادگی جسمانی، حرکات اصلاحی و ورزش‌های هوازی پرداختند.

رجای در ادامه به آغاز فعالیت ۵۴ ایستگاه تندرستی در محلات اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌ها در دو بخش بانوان و آقایان با حضور مربیان ورزشی به فعالیت می‌پردازند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.