نیواورلئان آمریکا به زیر آب می‌رود

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 10:23
نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بالا آمدن سطح آب دریاها باعث می‌شود شهر نیواورلئان به زیر آب برود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج بررسی ها و تحلیل های جدید متخصصان نشان می دهد شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا به زودی در قرن اخیر، بر اثر بالاآمدن سطح آب دریاها، به زیر آب خواهد رفت و ساکنان آن باید محل سکونت خود را ترک کنند.

بر این اساس، مناطق ساحلی لوئیزیانا یکی از کم ارتفاع ترین مناطق در جهان است و شهر نیواورلئان با 360 هزار نفر جمعیت، به طور خاص در معرض احاطه شدن با آب های اقیانوس ها و دریاها به دلیل گرمایش زمین و بالاآمدن سطح آب دریاهاست. همین امر باعث شده کارشناسان، به ساکنان این منطقه برای ترک منازلشان هشدار بدهند.

این در حالی است که از زمان وقوع طوفان کاترینا در لوئیزیانا در سال 2005، که منجر به مرگ 1400 نفر از ساکنان این منطقه شد، نیواورلئان با 25 درصد کاهش جمعیت روبرو شد. همچنین براساس ارزیابی های اخیر صورت گرفته، حدود 99 درصد جمعیت این شهر در معرض خطر وقوع سیل قرار دارند.

نیوارولئان نخستین شهری نیست که کارشناسان درباره جابجایی ساکنان آن به دلیل بالاآمدن سطح آب دریاها، سخن می گویند. شهر کیرونا در شمال سوئد و در نزدیک قطب شمال، به آرامی در حال بلعیده شدن و فرورفتن توسط معدن سنگ آهنی است که بر روی آن بنا شده است. با گسترش معدن برخی ساختمان ها ترک خورده و برخی دیگر فروریختند. این شهر هم اکنون در میانه فرآیند انتقال شهری ده ها ساله است که طرح آن در سال 2004 به رای گذاشته شد و انتظار می رود در سال 2025 به پایان برسد.

پیشتر در سال های 2023 و 2025 طرح انتقال این شهر، به دلیل هشدار کارشناسان آب و هوایی در این باره، با مخالفت فرماندار، با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.