تنش در بولیوی وارد مرحله‌ای تازه شد +فیلم

مشرق نیوز چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 10:50
با تشدید اعتراضات گسترده در بولیوی، کنگره این کشور قانونی را برای اعزام نیرو جهت مقابله با معترضان تصویب کرد.

به گزارش مشرق، کنگره بولیوی با اکثریت قاطع آرا قانونی را تصویب کرد که به رئیس‌جمهور این کشور اجازه می‌دهد در پی گسترش اعتراضات سراسری، حالت اضطراری اعلام کرده و نیروهای ارتش را برای مقابله با معترضان به خیابان‌ها اعزام کند.

00:00
00:00
Download

این قانون در پارلمان بولیوی با حمایت بیش از دوسوم نمایندگان به تصویب رسید؛ مصوبه‌ای که پیش‌تر نیز در مجلس سنای این کشور تأیید شده بود. بر اساس این قانون، «رودریگو پاز» رئیس‌جمهور بولیوی اختیار خواهد داشت در شرایط بحرانی از ارتش برای کنترل ناآرامی‌ها استفاده کند.

تصویب این قانون در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات گسترده کارگری، معدنی، کشاورزی و حمل‌ونقل وارد چهارمین هفته خود شده و بخش‌های بزرگی از بولیوی را فلج کرده است. معترضان با بستن جاده‌ها و مسیرهای اصلی، پایتخت اداری کشور یعنی لاپاز را عملاً در محاصره قرار داده‌اند و کمبود شدید سوخت، مواد غذایی و دلار زندگی روزمره مردم را با اختلال جدی مواجه کرده است.

مخالفان دولت معتقدند سیاست‌های ریاضتی و حذف یارانه سوخت که از سوی دولت جدید اجرا شده، فشار اقتصادی بر مردم را تشدید کرده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.