نبرد نساجی در کرمان برای سبقت از صدرنشین کرمانی

ایرنا چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 11:04
ساری- ایرنا- تیم فوتبال نساجی مازندران امروز در کرمان به مصاف تیم مس این شهر می‌رود تا با کسب امتیاز از کرمان بتواند صدر جدول را از دیگر تیم کرمانی که در تهران مهمان سایپا می‌شود و برای حفظ صدرنشینی می‌جنگد، پس بگیرد.

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ دسته یک فوتبال ایران امروز در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته قرار است تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۱۷ در کرمان به مصاف مس کرمان برود. مسابقه‌ای که در کنار دیدار مس شهربابک و سایپا که به میزبانی تهرانی‌ها برگزار می‌شود می‌تواند سرنوشت روی تعیین سرنوشت قهرمان لیگ اثرگذار باشد.

مس کرمان به سرمربیگری فرزاد حسین‌خانی با هشت برد و ۱۰ تساوی و هفت شکست ۳۴ امتیازی است و در رتبه هفتم قرار دارد و نساجی که غلامرضا عنایتی امروز برای پنجمین بار آن را در بازی‌های رسمی هدایت می‌کند، با ۱۴ برد و هشت تساوی و سه باخت ۵۰ امتیاز کسب کرده و تیم دوم جدول است.

البته فرزاد حسین‌خانی یک هفته پیش، از سرمربیگری کرمانی‌ها استعفا کرد و پس از ۶ روز بار دیگر در تمرینات این تیم حاضر شد تا امروز همچنان سرمربی مسی‌ها باشد.

از هفته نهم لیگ دسته یک فوتبال کشور که نساجی و مس کرمان روی چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفته بودند و نساجی توانست با یک گل مسی‌ها را شکست دهد، شرایط ۲ تیم تقریبا ثابت مانده است. در آن مسابقه نساجی با ۱۸ امتیاز صدرنشین بود و مس کرمان نیز با ۱۱ امتیاز روی پله هفتم قرار داشت. اکنون نیز مس کرمان همچنان تیم هفتم جدول است و نساجی در فاصله یک امتیازی صدر جدول و کورسی نزدیک با دیگر تیم استان کرمان یعنی مس شهربابک برای صدرنشینی و قهرمانی دارد.

نساجی با فاصله هفت‌امتیازی‌اش نسبت به تیم سوم جدول یعنی صنعت نفت آبادان، حاشیه امنیت مناسبی را در پله دوم جدول برای خود ایجاد کرده است. اما رقابت شانه‌به‌شانه با مس شهربابک که در اواخر تعطیلات ۸۰ روزه لیگ با برگرداندن سه امتیاز کسر شده‌اش توسط کمیته استیناف صدرنشین شد، حساسیت کسب امتیاز را برای نساجی‌چی‌ها بسیار بالا برده است.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۵۰۳۰۶-۱۰:۱۰

مس شهربابک که هفته گذشته در بازی خانگی‌اش با عملکرد خوب شهرداری نوشهر متوقف شد و با تساوی بدون گل خانگی ۲ امتیاز از دست داد، اکنون ۵۱ امتیازی است و امروز در دیداری دشوار و حساس باید مهمان تیم چهارم جدول یعنی سایپا شود. دیداری که نتیجه آن اهمیت بسیار زیادی برای نساجی‌چی‌ها دارد و پیروزی سایپا یا حتی تساوی ۲ تیم می‌تواند نساجی را در صورت کسب برد از بازی امروز مقابل مس کرمان به صدر جدول برساند.

این حساسیت زیاد کورس قهرمانی بین نساجی و مس شهربابک همان‌طور که شهرداری نوشهر را در هفته گذشته پر از انگیزه برای متوقف کردن تیم صدرنشین کرمانی کرده بود تا دیگر تیم مازندران راه هموارتری برای قهرمانی داشته باشد، حالا در این هفته مس کرمان را در همان موقعیت هفته گذشته شهرداری نوشهر قرار داده است. فرزاد حسین‌خانی و بازیکنانش امروز علاوه بر انگیزه‌های تیمی برای کسب نتیجه، یک انگیزه مهم استانی هم برای شکست دادن نساجی دارند که کمک به دیگر تیم استان‌شان برای حفظ صدرنشینی است.

تقابل امروز نساجی و مس کرمان، مصاف خطرناک‌ترین خط حمله لیگ دسته یک با یکی از بهترین دفاع‌های این فصل از رقابت‌هاست. نساجی در ۲۵ بازی این فصل ۳۵ گل وارد دروازه حریفان کرده و ۱۱ بار دروازه‌اش باز شده که عملکردی چشمگیر در خط حمله و سازمان دفاعی تیم است. اما این خط حمله زهردار امروز کار دشواری مقابل مس کرمان خواهد داشت. کرمانی‌ها در ۲۵ مسابقه ۱۲ گل دریافت کرده‌اند و چهارمین تیم از نظر عملکرد دفاعی در این فصل هستند.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۵۰۳۰۶-۱۰:۱۰

البته کرمانی‌ها در این فصل از نظر نتیجه‌گیری در بازی‌های خانگی نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. آن‌ها از ۱۲ بازی خانگی‌شان فقط چهار برد کسب کردند و پنج بازی را با تساوی به پایان رساندند و در سه دیدار هم شکست خوردند تا با کسب ۱۷ امتیاز از ۱۲ مسابقه خانگی‌شان تا اینجای فصل، از نظر عملکرد در بازی‌های خانگی تیم پانزدهم جدول باشند.

همین ضعف در نتیجه‌گیری از بازی های خانگی می‌تواند برای نساجی که بهترین تیم بازی‌های خارج از خانه در این فصل است فرصت مناسبی ایجاد کند. نساجی از نظر نتیجه‌گیری و کسب امتیاز در بازی‌های خارج از خانه این فصل از لیگ یک، با ۶ برد و پنج تساوی از ۱۳ مسابقه و کسب ۲۳ امتیاز بهترین تیم لیگ است.

۲ تیم تا کنون در ۱۳ بازی رسمی به مصاف هم رفتند که ۲ بار در جام حذفی، ۹ بار در لیگ آزادگان و ۲ بار در لیگ برتر این تقابل‌ها ثبت شد.

از ۹ مسابقه‌ بین ۲ تیم در لیگ آزادگان، پنج برد نصیب نساجی شد، یک بازی با تساوی پایان یافت و سه بار هم مس کرمان به پیروزی رسید. حاصل مصاف نساجی و مس کرمان در ۲ بازی لیگ برتری نیز یک برد برای کدام از تیم‌ها بود. در مجموع نساجی ۷ دیدار از ۱۳ دیدار رسمی مقابل مس کرمان را با برد پشت‌سر گذاشت و پنج بار هم کرمانی‌ها پیروز میدان بودند.

دیدار امروز مس کرمان و نساجی مازندران را میثم حیدری سوت می‌زند و فرهاد مروتی، علیرضا صیاد و حسین اسماعیلی کمک‌های او در این مسابقه هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.