اعزام تیم ملی شطرنج ایران به قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه جهانی

ایرنا چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 11:21
تهران- ایرنا- فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه چهار شطرنج‌باز کشورمان را برای حضور در مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا ۲۰۲۶، به شهر اولان‌باتور مغولستان اعزام کرد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های قهرمانی انفرادی آسیا از ۷ تا ۱۷ خردادماه به میزبانی اولان‌باتور مغولستان برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان در این مسابقات به مصاف برترین شطرنج‌بازان قاره خواهند رفت.

در بخش مردان، بردیا دانشور، سینا موحد و آبتین عطاخان (قهرمان کشور در سال گذشته) و در بخش بانوان آناهیتا زاهدی‌فر (قهرمان کشور در سال گذشته) به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. هدایت تیم اعزامی کشورمان نیز بر عهده استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی است.

این مسابقات با حضور شطرنج‌بازانی از ۲۶ کشور آسیایی برگزار می‌شود و از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از مدعیان مطرح شطرنج جهان از کشورهای هند، چین، ازبکستان، قزاقستان، ویتنام و ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

بردیا دانشور، قهرمان سال گذشته این مسابقات، برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران موفق شد عنوان قهرمانی انفرادی آسیا را در رقابت‌های سال ۲۰۲۵ در العین امارات به دست آورد.

رقابت‌های قهرمانی انفرادی آسیا در ۹ دور و به روش سوئیسی برگزار خواهد شد و پنج نفر برتر بخش آقایان جواز حضور در مسابقات جام جهانی شطرنج را کسب خواهند کرد. در بخش بانوان نیز یک سهمیه جام جهانی به برترین بازیکن تعلق می‌گیرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.