جابه‌جایی بیش از هشت میلیون تن کالا از محورهای خوزستان

ایرنا چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 11:33
اهواز - ایرنا - سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از ثبت جابه‌جایی بیش از هشت میلیون تن کالا در محورهای استان طی ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این حجم، مربوط به انتقال کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور بوده است.

یزدان خسروی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، در مجموع هشت میلیون و ۵۹ هزار تن کالا در جاده‌های استان جابه‌جا شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی، ۴۷۳ هزار بارنامه در استان صادر شده که نشان‌دهنده نقش مهم و راهبردی خوزستان در شبکه حمل‌ونقل و تامین کالای کشور است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به جایگاه بندر امام خمینی(ره) در تامین کالاهای اساسی کشور بیان کرد: طی ۲ ماهه ابتدایی سال، ۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۰ تن کالای اساسی از این بندر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا شد که برای انتقال این میزان کالا، ۹۱ هزار و ۴۱۴ سفر ثبت شده است.

خسروی ادامه داد: تنها در اردیبهشت‌ماه سال جاری، بیش از یک میلیون و ۹۶ هزار تن کالای اساسی در قالب ۴۷ هزار و ۳۵۷ سفر جاده‌ای از بندر امام خمینی(ره) به مقاصد مختلف کشور حمل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت بهینه ناوگان حمل‌ونقل تصریح کرد: پایش مستمر فرآیندهای حمل کالا در پایانه‌های بار و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان، با هدف حفظ پایداری زنجیره تامین و جلوگیری از هرگونه وقفه در توزیع کالا در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: این اداره‌کل با همکاری فعالان حوزه حمل‌ونقل و نظارت مستمر بر روند تخلیه و جابه‌جایی کالا، تلاش می‌کند روند تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز کشور بدون اختلال ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، استان خوزستان به‌دلیل برخورداری از بندر امام خمینی(ره)، شبکه گسترده جاده‌ای و اتصال به کریدورهای ترانزیتی کشور، یکی از مهم‌ترین محورهای جابه‌جایی کالا و به‌ویژه حمل کالاهای اساسی در ایران به شمار می‌رود. بخش عمده نهاده‌های دامی، غلات و کالاهای وارداتی کشور پس از تخلیه در بندر امام خمینی(ره)، از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای این استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

در سال‌های اخیر نیز موضوع تسریع در تخلیه کالاها، مدیریت صف کامیون‌ها و افزایش بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل، از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در خوزستان بوده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.