به گزارش ایرنا، امیرحسین علیزاده، ملیپوش پاراتکواندو استان سمنان در رقابتهای کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی ناگویا ـ آیچی که به میزبانی مغولستان برگزار شد، در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم موفق به کسب مقام سوم شد.
این ورزشکار سمنانی که تنها نماینده پاراتکواندو استان در ترکیب تیم ملی ایران بود، رقابت خود را با پیروزی برابر «خدابردیف» از قرقیزستان آغاز کرد و در ۲ راند متوالی با نتایج ۱۰ بر چهار و ۱۸ بر سه به برتری رسید.
علیزاده در مرحله یکچهارم نهایی برابر «ینگ هو» از چین به میدان رفت و با پیروزی هشت بر ۶ و هشت بر پنج در ۲ راند، جواز حضور در مرحله نیمهنهایی را کسب کرد.
ملیپوش سمنانی در مرحله نیمهنهایی برابر نماینده ازبکستان قرار گرفت و با وجود پیروزی ۱۲ بر ۶ در راند دوم، در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب «حیدراف» شد و از صعود به دیدار نهایی بازماند.
وی در دیدار ردهبندی برابر «ژی نی» از چین به روی شیاپچانگ رفت و با برتری چهار بر ۲ و ۶ بر چهار در ۲ راند، عنوان سوم این رقابتها را از آن خود کرد.
بر اساس اعلام مسوولان برگزاری مسابقات، علیزاده با این نتیجه به فهرست انتظار کسب سهمیه بازیهای پاراآسیایی ناگویا راه یافت.
این موفقیت با هدایت مبین فرخی، مربی باشگاه تخصصی تکواندو آرتا سمنان به دست آمد و موجب افتخار ورزش استان سمنان در عرصه ملی و بینالمللی شد.













