آزادی ۱۰ ملوان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

نامه نیوز چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 12:41
اداره کل کشتیرانی دولت هند اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ ملوان هندی یک کشتی توقیف شده در سال ۱۴۰۴ را آزاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز،  اداره کل کشتیرانی دولت هند در حساب رسمی خود در ایکس نوشت: هر ۱۰ دریانورد هندی مرتبط با کشتی «ام‌وی هاربر فینیکس» که پس از توقیف این شناور در نزدیکی بندر جاسک در ژوئیه(تیر-مرداد ۱۴۰۴) ۲۰۲۵ در ایران بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

در پیام اداره کل کشتیرانی دولت هند آمده است: این دریانوردان در پی رایزنی‌های دیپلماتیک مستمر و تلاش‌های هماهنگ میان اداره کل کشتیرانی، وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند، وزارت امور خارجه، سفارت هند در تهران، شرکت آر پی اس ال، مدیران کشتی و دیگر نهادهای ذی‌ربط، اکنون آزاد شده و در امنیت کامل به خانواده‌های خود پیوسته‌اند.

اداره کل کشتیرانی هند بار دیگر بر تعهد قاطع خود نسبت به رفاه، ایمنی و حمایت از دریانوردان هندی در سراسر جهان تاکید کرد. همچنین هماهنگی‌های لازم برای بازگشت هرچه سریع‌تر اعضای خدمه به هند در حال انجام است.

به گزارش نامه‌نیوز، هنوز منابع ایرانی این گزارش اداره کل کشتیرانی دولت هند را تایید نکرده اند.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.