محرک «ساخت مسکن‌اجاره‌ای» آمد

دنیای اقتصاد چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 13:24
دنیای‌اقتصاد: متولی بخش مسکن در دولت با طراحی «مشوق سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در بازار اجاره»، یک محرک بانکی برای ساخت مسکن‌اجاره‌ای در شورای عالی مسکن به تصویب رساند.

به گزارش گروه آنلاین روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، شورای عالی مسکن با رای مثبت به طرح وزارت راه‌وشهرسازی، مصوب کرد: سازندگان واحدهای مسکونی ویژه اجاره‌‌داری می‌‌توانند برای تولید این ساختمان‌ها، از وام ساخت «بیشتر از وام مسکن‌ملی» بهره ببرند.

در تهران حدود ۳۰ درصد خانوارها، اجاره‌نشین هستند که البته این آمار برای سال ۱۴۰۲ است و کارشناسان بازار مسکن ‌برآورد کرده‌اند این حجم اجاره‌نشین طی ۲ سال گذشته بخاطر «افزایش فقر» بیشتر هم شده باشد.

شورای عالی مسکن در جلسه خود، سقف وام ساخت مسکن‌ملی را هم از ۶۵۰ به ۸۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

این افزایش سقف، نصیب حدود یک میلیون واحدمسکونی حمایتی که از سه سال گذشته تاکنون، در دست احداث است‌ نیز می‌شود.

افزایش سقف وام ساخت مسکن‌ملی، در پی تورم بالای مصالح‌ساختمانی در ماه‌های اخیر، در دستورکار دولت قرار گرفت.

از اسفند تاکنون، قیمت برخی مصالح‌ساختمانی‌ پرمصرف ۵۰ تا ۹۰ درصد افزایش پیدا کرد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.