لزوم به‌روزرسانی فوری سیستم‌ها پس از اتصال اینترنت بین‌المللی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 16:30
سنندج- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با تأکید بر ضرورت ارتقای امنیت سایبری، خواستار به‌روزرسانی فوری سیستم‌ها، نرم‌افزارها و خدمات آنلاین پس از اتصال مجدد اینترنت بین‌المللی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان ویسی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌های کردستان اظهار کرد: با رفع محدودیت اینترنت بین‌المللی و فعال شدن مجدد بسیاری از خدمات آنلاین، به‌روزرسانی تمامی سیستم‌ها، نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها، سیستم‌های عامل، مرورگرها، آنتی‌ویروس‌ها و سرویس‌های بانکی امری ضروری است.

وی افزود: این اقدام در راستای رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی و افزایش سطح امنیت سایبری کاربران و زیرساخت‌های ارتباطی انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به اهمیت دریافت به‌روزرسانی‌ها از منابع معتبر، تصریح کرد: کاربران باید تمامی به‌روزرسانی‌ها را صرفاً از مراجع رسمی و قابل اعتماد دریافت کنند تا از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، نفوذ بدافزارها و تهدیدات سایبری جلوگیری شود.

ویسی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی و عموم شهروندان باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و اقدام به‌موقع در این حوزه، نقش مهمی در حفاظت و صیانت از امنیت سایبری زیرساخت‌های حیاتی و ارتباطی استان خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.