شورای امنیت سازمان ملل: محکومیت حمله به نیروگاه اتمی امارات

عصر ایران چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 16:31
نیروگاه هسته‌ای براکه، واقع در منطقه الظفره در غرب ابوظبی پایتخت امارات، در ۱۷ مه / 27 اردیبهشت گذشته مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله به نیروگاه هسته‌ای امارات را محکوم کرد.

به گزارش عصرایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای که با اجماع و عدم مخالف همه 15 عضو شورا اعلام شد حمله نظامی به نیروگاه هسته‌ای براکه (برکت) امارات متحده عربی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده: این حمله، نقض قوانین بین‌المللی است.

با این حال، این شورا هیچ طرفی را مسئول این حمله ندانست.

نیروگاه هسته‌ای براکه، واقع در منطقه الظفره در غرب ابوظبی پایتخت امارات، در ۱۷ مه / 27 اردیبهشت گذشته مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

 این حمله باعث آتش‌سوزی در یک ژنراتور برق در خارج از محیط نیروگاه شد اما هیچ گونه آسیب جانی یا نشت تشعشعات گزارش نشد.

دولت امارات بعد از این اعلام کرد این حمله پهپادی از سمت عراق انجام شد اما عراق گفت این موضوع را بررسی می کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.